SAYA MENCINTAI SOSOK WANITA SEPERTI IBU SAYA :)

Minggu, 30 Oktober 2011

Semua Tentang Ibu

Orang bilang aku lahir dari perut ibu..

Bila haus, yang susukan aku.. ibu

Bila lapar, yang suapkan aku..ibu

Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ibu

Kata ibu, ucapan pertama yang aku sebut.. Bu!

Bila bangun tidur, yang aku cari.. ibu

Bila menangis, orang pertama yang datang ..ibu

Bila mau bermanja… aku dekati ibu

Bila mau duduk… aku duduk sebelah ibu

Bila sedih, yang bisa membujukku hanya ibu


Bila nakal, yang memarahi aku… ibu

Bila merajuk… yang membujukku cuma..ibu

Bila melakukan kesalahan… yang paling cepat marah..ibu

Bila takut… yang tenangkan aku.. ibu

Bila mau peluk… yang aku suka peluk..ibu

Aku selalu teringatkan ..Ibu

Bila sedih, aku pasti telpon… Ibu

Bila senang… orang pertama aku mau beritahu… Ibu

Bila sedih.. aku suka cerita pada ..Ibu

Bila takut, aku selalu panggil.. “ibuuuuuuuuuuuuu! “

Bila sakit, orang paling risau adalah ..Ibu

Kalau mau ujian, orang paling sibuk juga Ibu

Bila ada masalah, yang paling risau..Ibu

Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. Ibu

Yang selalu masak makanan kegemaranku. . Ibu

Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku, Ibu

Yang selalu sering telepon aku.. Ibu

Yang selalu puji aku.. Ibu

Yang selalu nasihat aku.. Ibu

kalau mau menikah..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk… Ibu

Aku ada pasangan hidup sendiri

Kalau senang… aku cari pasanganku

Kalau sedih… aku cari Ibu

Kalau sukses … aku ceritakan pada pasanganku

Kalau gagal… aku ceritakan pada Ibu

Kalau bahagia, aku peluk erat pasanganku

Kalau berduka, aku peluk erat Ibuku

Kalau mau berlibur.. aku bawa pasanganku

Kalau sibuk… aku hantar anak ke rumah Ibu

Kalau sambut valentine… Aku hadiahi bunga pada pasanganku

Kalau sambut hari ibu… aku cuma kirim ucapkan Selamat Hari Ibu

Selalu… aku ingat pasanganku

Selalu… Ibu ingat aku

setiap saat aku akan telepon pasanganku

Entah kapan. aku mau telepon Ibu Selalu…

aku belikan hadiah untuk pasanganku

Entah kapan.. . aku belikan hadiah untuk Ibuku

Renungkan andai saja:

Dulu Ibu kata: “Kalau kamu sudah habis belajar dan berkerja… bolehkah kamu kirim uang untuk Ibu?
Ibu bukan mau banyak..100rb sudah cukup”.Berderai air mata.
Hari ini kalau Ibu mau 1jt pun aku mampu. Aku boleh kirimkan.
Tapi Ibu sudah tiada.Ingatlah pengorbanan ibuuuuu…

0 komentar:

Posting Komentar